- Vektorska analiza cijena
- Vrijeme je novac ?
- Tromost cijene i opcijski matematički model
- Quants
- Charles Nenner predvidja Dow na 5000 u narednih nekoliko godina
- Following winners and not the losers
- Ziheraški stil...Arbitraža ili bezrizična zarada
- Ako pricamo o novim stilovima trejdanja ....
- Ima li nade?
- Ah, ta divna matematika
Najkompletniji trejd na svijetu!
Evo kako izgleda blog type trejda PFE C@30 Jun 2005. Slike nisam mogao uploadati, pa sam nabacao koje imam, a neke sam i preskočio.
četvrtak, 21.tra.2005
PFE PLAN part_1 od 3 / DEFINIRANJE ULAZA U POZICIJU (I)

Posto je svejedno da li ucimo na “papirnatim” ili “pravim” pozicijama, ja sam usao jucer u jednu novu (malu po $ cifri) poziciju I odlucio je prenijeti JAVNO na HK#1 kao test-trejd kojeg cemo koristiti za ilustracije u slijedecih 8 tjedana! Ovaj unos bi trebao svima objasniti LOGIKU tog trejda tj PLAN koji sam napravio prije ulaza u isti! Posto jos nismo prosli opcije ni tehnicku analizu objasniti cu vam stvari sto jednostavnije!
Rekli smo da ako ulazimo u neku poziciju TREBA IMATI PLAN TREJDA..! Evo mog plana za ovu zadnju poziciju 20x PFE C@30 Jun otvorenu na 19 April (2005) koja ce expirirati na 17. (VI) LIPANJ
DEFINIRAN ULAZ U POZICIJU
a) zasto ulazimo bas u tu poziciju:
FUNDAMENTALNO: Market je trenutno oversold, u slucaju oporavka vjerojatno ce se oporavljati prvo «sigurniji» potrosacki segmenti koji su aktivni i u slucaju daekonomija usporava prema recesiji a to su, kao sto smo objasnili u HK#1 hrana, pice, i ljekovi! PFIZER je jedna od najvecih farmaceutskih kompanija i time se uklapa u sektor. Kao kompanija imala je PROBLEME uzrokovane lijekom BEXTRA (koji je cox2 inhibitor za bolove artritickog tipa). Ti problemi su vec nasiroko objavljeni i uracunati u cijenu stock-a. Iako su earningsi bili bolji nego ocekivani za Q1, kompanija je upozorila da snizava projekciju buducih EARNINGSA PFE (tj korekcija projekcije za slijedecih godinu dana) koja je odgovorna i za ovaj zadnji pad DIONICE PFE jucer, iskoristen za ulaz u CALL-ove! Evo linka na zadnji financijski izvjestaj. http://biz.yahoo.com/ap/050419/earns_drugmakers.html?.v=5 Kompanija se nada da ce drugi poznati lijek (LIPITOR za Kolestelor) kao i jos neki, izvuci pad profita uzrokovanih zabranom BEXTRE na trzistu!
TEHNICKI: Nakon dugog perioda KONSOLIDACIJE, PFE izgleda sada konacno SPREMAN i USMJEREN DA PROBIJE OTPOR (RESISTANCE). Pritok novaca u dionicu se povecava u zadnjih par tjedana a konsolidacija se priblizava tocci otpora sto cesto ukazuje na konacni proboj resistanca
PFE PLAN part_2 od 3 / DEFINIRANJE ULAZA U POZICIJU (II)

b)na kojem strike-u, koji mjesec i na kojoj cijeni (ili rasponu cijena) zelimo uci? Ja sam bio postavio LIMIT ORDER na KUPNJU 20 CALL-ova za JUNE @30, koji su predstavljali dovoljno vremena (8 tjedana = 40 trejding dana ) na 0.10 sto znaci $10 po opciji ili ukupno $200 za 20 call-ova plus troskovi ulaza od $40! Bio sam spreman dignuti na 0.15 ukoliko se narudzba ne ispuni, ali dok sam se odvezao do trgovine i nazad, narudzba se ispunila (PFE je imao periode dubljeg padanja pa se cijena opcije taj dan kretala izmedju 0.10 i 0.20, pa ako date narudzbu na LIMIT i prestanete buljiti u ekran i svaki tik (date joj dovoljno vremena) ona ce najcesce SAMA «UHVATITI» DIP (pad) I ISPUNITI SE KAD DIONICA POCNE OSCILIRATI tog dana! Zato se u CALLove idealno ulazi kad je cijena dolje a obrnuto, u puteve kad je gore, samo sto ljudi to ne vole raditi jer onda «hvataju noz koji pada» kako se to popularno veli u trejdanju, ali za male trejdove kao ovaj koji ce trajati dovoljno dugo, to nije predstavljalo problem!
c)u kom slucaju odustajemo : Ako se cijen na limit i gornji limit (0.15) ne ispuni! Pokusavamo ponovo u slijedeca 2 dana ako Market ne ode protiv nas (podigne cijene CALLova na neplaniranu razinu)
DEFINIRANA DULJINA TREJDA ; EXPIRACIJA NASTUPA 17. JUNA (Lipnja)! U periodu izmedju kadgod se dosegne TARGET moze se izaci!
DEFINIRAN IZLAZ IZ POZICIJE – Ocekivana razina PFE do 17. Jun izmedju 31 i 32 sto bi znacilo $2,000 do $4,000 za 20 Call opcija na strike-u 30 (izlazna cijena od 1.00 do 2.00)! Medjutim moguc je izlaz iz pozicije vec na 0.50 – 0.60 ukoliko je ostalo dovoljno vremenske komponente da se to napravi bez cekanja da dionica udje In-the-Money (sto smanjuje rizik) i donosi oko $1,000 do $1,200 ukupno! Postoji i treca varijanta trejda ukoliko uspon bude brzi od planiranog onda mozda «pritisnemo» poziciju sa suprotnim PUTEVIMA tako da nam i pad i rast donose zaradu na istom ili visem strike-u (put @30 ili @32.5) onda mozemo ostati i dulje tj do expiracije, jer smo hedgani u marketu. U takvu poziciju se medjutim isplati uci jedino ako dionica naraste i Putevi @30 ili 32.5 za Jun PADNU ZNACAJNO na 0.2 ili manje!
PFE PLAN part_3 od 3 - ANALIZA RIZIKA TREJDA:
ANALIZA RIZIKA TREJDA:
NAJVECI MOGUCI GUBITAK : $240
NAJVECI (teoretski) DOBITAK: $4,000 – ulog (ako PFE zavrsi na $32)
REALNI PROJICIRANI DOBITAK: $1,000 – $1,200
DA LI JE REALNO OCEKIVATI POMAK PFE OD 5-5.5 pta do 17.Juna?
KLIKNITE NA GRAFIKON I promotrimo malo grafikon PFE za zadnjih 6 mjeseci! Kolika je MAXIMALNA PROMJENA (pad ili porast) VRIJEDNOSTI PFE U JEDNOM MJESECU NA OVOM GRAFU? To bi svakako bio onaj PAD od 29 na 24 (5 pts) krajem Dec ili pocetkom Januara (ne vidi se tocno na grafu datum) Zakljucak: DAKLE, historijski gledano (zadnjih 6 mj) JEDAN TAKAV POKRET OD 5 pta NIJE NEMOGUC (STO NIPOSTO NE ZNACI I DA JE VJEROJATAN , SAMO DA DIONICA PONEKAD IMA I TAKVE POMAKE I DA SU MOGUCI)
a) KOLIKA NAM JE IZLOZENOST MARKETU – ukupno $240 i vremenski 8 tjedana Maximalno! Zanemarljivo mala frakcija u odnosu na trading account..
b) KAKAV JE OMJER RIZIKA I ZARADE – rizik je relativno mali za mogucnost zarade i do 500% ($1,200)
c) NAJVECI FAKTOR RIZIKA: - veca udaljenost strike price-a od A-T-M levela na pocetku trejda
d) TEHNIKE KONTROLE RIZIKA:
ISKORISTENE: Ukupna suma trejda limitirana na vrlo malu cifru..
MOGUCE -ulaz u drugu (kontra) poziciju u Dow_J DIA-monds Puteve (PFE se nalazi u DOW_J indexu) ili kasnije u PUTOVEna PFE. tj prijenos rizika i na puteve, rezanje trejda (izlaz) malo vjerojatan jer u slucaju pada vrijednosti, trejd ce brzo izgubiti vrijednost ispod tocke kada se vise NE ISPLATI izlaz iz pozicije (novih $40 troskova)!
KOMENTAR TREJDA: Ovo je jedan od trejdeva koji spada u RISKANTNIJE po udaljenosti STRIKE-a ali JAKO MALE po uticaju na trejding account (zanemarljive)! Odlucujuci faktor za ulaz u ovaj trejd bila su cinjenice:
A) Da je ukupan Market bio jako korigirao (do dow_J levela od 10,080) i postojala je POVECANA VJEROJATNOST da ce UKUPNI MARKET imati barem kratkotrajni uspon od nekoliko stotina DOW_J points-a!
B) Da je RECOVERY trebao biti posebno jak u domenu food, beverage, drugs sektora
C) DA SE MOGAO JEFTINO NABAVITI VECI BROJ OPCIJA (20 call-ova) I TAKO POVECATI LEVERAGE! Povecani leverage moze se upotrijebiti za RANIJI IZLAZ IZ POZICIJE ukoliko CALL-ovi dodju do 0.50 levela zbog time-value-a!
PROCJENA VJEROJATNOSTI USPJESNOSTI NA POCETKU TREJDA: 50%-60%
ZAKLJUCAK CE BITI IZVEDEN PO ZAVRSETKU TREJDA!

250405
PFE je imao los dan zbog vijesti u drugoj velikoj Farma kompaniji (MERICK) i usprkos dobrom danu cijelog Marketa, pao je nekih 20-tak centi.. Iako se to nije odrazilo na Opciji koju drzimo, ipak je malo razocaravajuce jer smo propustili dobar dan u kome je PFE mogao imati znacajan run! Sada cu vam reci sto cekam i sto je moj slijedeci VJEROJATNI potez glede ove pozicije i PFE! CEKAM DA PFE IMA MALI RUN I DA MU POJEFTINI PUT IDEALNO ONAJ NA 27.5 za JUNE tako da ga uhvatim «u procjep» i uzmemo 10 puteva uz ovih 20 call-ova kao SPREAD -HEDGE za slucaj da ovaj cijeli Market tankne do Juna! Mogao bih uzeti PUTEVE na 25 ali to bi bio PREVELIKI GAP (rupa) IZMEDJU PUTEVA I CALLOVA (korz koje mozete protjerati vlak – kako se kaze kod trejdera) pa bi se PFE (obzirom na svoj slab historijski volatility) lagano mogao zadrzati u tom pojasu (25-30 ) i tako unistiti obje pozicije do expiracije! Zato bi ga trebalo «pritisnuti» na visi strike (koji je kod puteva skuplji) i zato cemo pricekati da PFE ima koji dobar dan da ti putevi na 27.5 padnu sa 1.05 na pola ili manje od toga (idealno 0.25)! Naravno sve to ako se ne dogodi iznenadni run od 2 pointa ili vise (rijedak ali nije nezapamcen kod PFE) koji bi nas mogao dovesti do cilja u «jednom skoku» i natjerati da izadjemo iz pozicije i bez hedganja (target 0.50-0.60)!
260405
Sto se tice PFE pozicije, ja se (za sada) ne uznemiravam jer znam da nekoliko dana pomalog padanja akomulira SHORTEVE u stocku koji ce onda na koji dobar dan u Marketu morati POKRITI pozicije sto bi moglo lako moze uzrokovati iznenadan run (ili cak short squeeze) u dionici!
040505
Nas PFE raste vec zadnjih nekoliko dana ali na zalost dosta sporo za nasu Call opciju koja se skoro uopce ne mice! Ako se ovo nastavi do sredine Maja, moj potez bio bi izlazak iz pozicije dok se jos za nju moze dobiti barem 50% od ulazne cijene ($100- $150 za 20 call-ova)! Istovremeno bi snizio ocekivanje (expectation) tj izlaznu tocku na 0.40 do 0.50 sto bi (obzirom na skromni uspon PFE u ovako jakom danu) bilo sasvim dovoljno za izlaz.. Strpimo se jos malo, svakih par mjeseci dodje po koji jaki dan za ovu seriju dionica (Farmaceutske) sa usponom od $1 ili vise i posto ga nije bilo dugo, mogli bi ga uskoro docekati a ako ga docekamo ISKORISTIMO GA ZA IZLAZ IZ POZICIJE (na gornjem navedenom cilju)! NIJE VAZNO UVIJEK PUNO ZARADITI, VAZNO JE STO MANJE IZGUBITI !
• 16.05.2005., ponedjeljak
Ponedjeljak:.. A ONDA KONACNO PRIMJETISHE I PFIZER?!!.. DOW_J +112 (10,252) / ..NASDAQ +17 (1,994)
Ne bih htio pisati previse da vam ne «odskrolam» skolu opcija predaleko, koja je zanimljiva i jako VAZNA za one koji zele nauciti trejdati opcije, pa cu se ograniciti na svega nekoliko observacija, danas! Danasnji dan je bio nalik na onaj crtic o ptici-trkacici i kojotu, kad ptica izviri glavu na onom svom tankom i dugom vraticu i kad vidi da nema kojota –trrrrrk- nestane na horizontu kao oblak prasine!! Eto tako su jutros menadjeri velikih fondova i trejderi i brokeri svih vrsta, oprezno «pomolili glave» da vide ima li «mrtvih» tj je li koji od velikih Hedge Fondova o kojima se rasprela prica i «fama» prosli tjedan u Marketu, bankrotirao ili propao i «ostao lezati» preko vikenda, a kad su vidjeli da nema ni traga ni glasa od «zlocestog kojota» u vidu financijske opasnosti od bankrota, kao ni «mrtvih Fondova-Hedgera», dadose se svi u trk jedan preko drugoga, lomeci se da pokupuju dojucerasnje totalne autsider-e tipa TEHNOLOGIJA, FARMACIJA, BIOTECH, INTERNET i sl. prodajuci uz put razno razne commodity dionice i energiju (naftu, bakar, zlato) kao da su «kuzne»! Na slici sa CNBC-ja vidite da su cak KONACNO MANAGERI POCELI PRIMJECIVATI I PFIZER i eto jedan takav- NA SLICI GORE - je izjavio da mu je PFE glavni kandidat za slijedecih 6 mjeseci i da ima target od $40 za taj stock! Naravno to ne znaci da cemo mi sada imati SMOOTH SAILING ili JEDNOSTAVNI POSAO i da ce PFE sigurno doci do naseg targeta u nasem ROKU, ali je zanimljivo primjetiti kako je bilo potrebno uci «sa preticanjem» (ako se sjecate obrane-i-zastite) i kupiti PFE u Aprilu kada nitko za njega nije puno mario, da bi tek danas pokazao neki ozbiljniji znak pomaka (od 37 centi) a sve zbog one onkoloske konferencije koja je jos u toku! Ipak, nemojte se uljuljati, na znacajniji pomak OPCIJE «povucite okidac» i prodajte ga (PFE) nemilosrdno na cilju koji smo zacrtali (0.50-0.60) jer ova euforija ce trajati samo jedno vrijeme, a poslije – ko zna.. Dok ne dobijemo signal da je ovaj market JASNO ZAUZEO SMJER I TREND i da ce tako i ostati jedno vrijeme, moramo predvidjeti da ce indexi NASTAVITI OSCILIRATI (dok se drugacije ne pokaze na kartama i u praxi)! Sutra ujutro dolazi vazni PPI index u Market! Pozdrav svima..citajte skolu opcija!.. OptnMstr
PS.. samo iz "stosa" i iz "fore" zamislite da je taj tip U PRAVU GLEDE PFE i da PFE DODJE DO 40 nekim cudom za zivota NASE OPCIJE (bilo da imamo dulju opciju ili- ma pustite MASTI NA VOLJU SAMO DA VIDITE REZULTAT za 20 callova sa strikeom na 30!)..kaj velite> >? koliko? 1som po callu, 10 somova za 10 callova i 20"somova" za 20 callova - tj. 20,000 dolarcica, kaj ne>? NOT BAD ZA $200 ulog!...samo mastamo da se zabavimo malo!
• Cestitam..PFE je probio 28$...Jos kad vidim da prvi slijedeci call na strikeu 27.5 vrijedi 1.10 na bidu...jos dva pointa i cifra ce se popeti do nezamislivog za mene postotka,a jos uvijek nisu istekle ni opcije za maj! (Suncani Krug 16.05.2005. 22:15)
• da, nema sumnje borimo se i stvari se popravljaju a i nismo jos izasli iz zone opasnosti . Mozda je malo neodgovorno sa moje strane pothranjivati neke ideje o velikim zaradama ALI JA SAM gore u unosu i na kraju (sa onim "mastanjem o PFE na $40- kako ga je danas na slici projecirao analiticar-) samo htio pokazati (u praxi) kako OPCIJE imaju veliki POTENCIJAL ZARADE jer, a to nisam napisao, u istom tom periodu i u istom tom pomaku do $40 u PFE netko tko drzi 2,000 DIONICA PFE (sto je ekvivalent nasih 20 call-ova) otisao bi sa, recimo da je PFE bio $27 x 2,000 = $54,000 ulozenih na $40 x 2,000 = $80,000 sto je zarada od 50%! A koliki je POSTOTAK ZARADA OD $19,800 naprema $200 ulozenih- to uopce nemrem ni izracunati! Uglavnom velika razlika da ne spominjemo kakva razlika je uloziti $54,000 naprema $200 u apsolutnom smislu (a i u psiholoskom smislu- kako mirno spavamo i koliko smo nervozni i kako reagiramo na pomake Marketa)! (optionmaster 17.05.2005. 00:15)
• da ne spominjemo logistiku, jer cak i da MOZEMO trejdati sa $54K, (sto je puno novaca) u gornjem primjeru imamo ih VEZANO SAMO U JEDNOM JEDINOM TREJDU (sto je opasno sa stanovista diversifikacije) dok u opcijama mozemo zauzeti niz malih pozicija od par stotina $ do par tisuca $ i jos uvijek biti investirani sa svega $4K - $5K u 5 do 10 raznih pozicija! (optionmaster 17.05.2005. 00:40)
subota, 21.svi.2005
KONTROLA PROLAZA !
ZNATE ONO KAD JANICA KOSTELIC JURI NIZ PADINU U SPUSTU PA NA TV-JU VIDITE NJENO «PROLAZNO VRIJEME»? To prolazno vrijeme sluzi da mozemo usporediti brzinu prijedjenog dijela staze sa ostalim natjecateljima i tako (priblizno i na trenutak) odrediti njen poredak vi-za-vi ostalih u trci, ne?! EEE TAKO I MI TREBAMO GLEDATI «PROLAZNO VRIJEME» za nase dulje pozicije tj ja to zovem «KONTROLU PROLAZA» NASIH OPCIJA (pozicija) AKO IH TREJDAMO NA DULJE VRIJEME – kao npr. ovu poziciju u PFE (Fajzeru)
Prirodni trenutak za «kontrolu prolaznog vremena» kad opciju drzimo 2 mjeseca (tj kroz 2 ciklusa) je EXPIRACIJA PRVOG MJESECA tj DANASNJI DAN (3ci petak u May-u za nas PFE koji expirira u Junu)! Koji je cilj KONTROLE PROLAZA? Cilj kontrole je da USPOREDIMO NAS PLAN TREJDA ZA DOTICNU OPCIJU sa STVARNIM DOGADJANJEM U MARKETU tj PONASANJEM DIONICE I OPCIJE u proteklom ciklusu i da na TEMELJU TOGA ODLUCIMO DA LI SE ISPLATI OSTATI U POZICIJI ILI MOZDA POKUSATI ZAUZETI DODATNU (popravnu) POZICIJU ILI JE BOLJE SKROZ IZACI I PRE-GRUPIRATI SE ( ili u istom stock-u ili nekom sasvim drugom)! Cilj ovakve kontrole je «TO CUT THE LOSS» tj PRODAJA POZICIJE - ako je pozicija znacajno ugrozena i ima jos veremena spasiti nesto kapitala, odnosno «OSTANAK U SMJERU», ULAZ U POPRATNU POZICIJU *(za offsetanje rizika) ili cak nekad «POJACANJE POZICIJE» tj kupovina jos opcija ako smo izuzetno zadovoljni tokom i razvojem trejda!
EVO KAO PRVO IZVADA NASE ODLUKE O ZAUZIMANJU POZICIJE PFE:
20 CALL-ova za JUNE @30, sa dovoljno vremena (8 tjedana = 40 trejding dana ) kupljenih na 0.10 sto znaci $10 po opciji ili ukupno $200 za 20 call-ova plus troskovi ulaza od $40!
DANASNJE STANJE OPCIJE ("PROLAZNO VRIJEME "na expiraciji MAy-skih opcija, 20.Svibnja, 2005): Opcija se zadnje trejdala na 0.15 ($300 za 20 call-ova) sto predstavlja 50% zarade (ne racunajuci proviziju brokera).
FUNDAMENTALS: Nista se fundamentalno nije promijenilo u Fajzeru, ako ista konferencija onkoloskih farmaceutikala je unijela malo novog interesa za nove proizvode PFE, a interes nekih money managera je povecala volumen trejdanja PFE u prosjeku u zadnjih tjedan-dva!
TECHNICAL: Probili smo polje otpora od 27.18, ispod kojeg smo dosta dugo proboravili. Nakon expiracije zatvorili smo se na 28.58 sto je predstavljalo i mali pad od 14 centi od najvise tocke (28.72) postignute na zatvaranju u Cetvrtak.. Sada smo u gornjoj polovini izmedju 28 i 29 i PENETRACIJA KROZ 29.2 U SLIJEDECEM TJEDNU BI NAM DALA REALNIJE SANSE ZA ULAZAK IN THE MONEY PRIJE ISTEKA OPCIJE 17 Juna! Cak ako i ne uspijemo uci ITM, moci cemo IZACI IZ POZICIJE SA VRLO DOBROM ZARADOM AKO probijemo 29.2-4 i dodjemo do 29.5 – 29.7 do kraja MAY-a! U tom slucaju opcija bi mogla vrijediti 0.50 – 0.60 (ovisno o brzini za koju dionica dodje do tih vrijednosti) sto bi bilo zacrtana tocka izlaza i zarada od 500%!
OPASNE TOCKE: Market je imao veliki uspon protekli tjedan i moguce je da malo korigira iduci, sto bi moglo PFE UNAZADITI ispod tocke od 28 i predstavljati potencijalnu opasnost za nasu cijelu projekciju napredka trejda!
POTENCIJALNA PODUPIRUCA POZICIJA: Moguc je ulaz u PFE@30 JUNE PUT, koji bi predstavljao zastitu od pada ali bi imao smisla samo ako se PFE relativno «brzo» popne do razine od 30 i ako zelimo ostati u poziciji DULJE NEGO STO JE PREDVIDJENO (tj iznad vrijednosti opcije od 0.50-0.70) kako bi uhvatili MAXIMALNU ZARADU! U tom slucaju (da bi «Zakljucali» dotadasnju zaradu call-ova) trebalo bi kupiti PUT-eve i to na strike-u 30 jer bi inace zbog blizine expiracije i relativno malog historijskog volatility-a FAJZERA, strike od 27.5 bio predalek da bi «uhvatio» eventualni pad i tako zastitio CALL@30 ako bi dionica bila na 30 tjedan-dva prije expiracije! Radi troskova zastite CALL-ova ovaj potez bi BILO TESKO FINANCIJSKI OPRAVDATI ali cemo ga zapisati kao moguc u slucaju da se situacija iznimno tako razvije!
IZLAZ ili ZASTITA POZICIJE: Nije u planu zbog male vrijednosti ulaza od $10/opciji koja ce se brzo istopiti krene li PFE protiv call-ova! Ovaj cijeli play je bio visoko spekulativne prirode iako se bazirao na solidnim procjenama!
INTERESANTNI DETALJI ZAPAZENI U PRVOJ FAZI TREJDANJA:
1.Povecanje Volumena trejdanih dionica PFE u zadnjih tjedan dana!
2. Veliki disparitet izmedju broja POTRAZNJE (bid size) i PONUDE (ask size) tokom trejdanja zadnjeg petka na expiraciji Mayskih opcija (vidi sliku)! Neuobicajeni disparitet trajao je veci dio dana kao da «netko nesto zna ili neki veci fond zauzima poziciju u call-ovima ili nastoji IZACI iz VELIKE POZICIJE VEC NAPISANIH CALL-ova (otkupom), u svakom slucaju je broj potrazivanja cijeli dan visestruko nadmasivo broj ponuda u CALLOvima@30 za June». Vjerojatno vise od puke slucajnosti! Ako je u pitanju «smart money» onda je informacija u svakom slucaju BULLISH, u suprotnom je manje vrijedna, ali bilo da se otvaraju nove call pozicije ili zatvaraju stare, u svakom slucaju to ODRAZAVA VJEROVANJE DA CE PFE ICI VISE (rasti)!
ZAKLJUCAK: OSTAJEMO U TREJDU DO DALJNJEGA BEZ IKAKVIH PROMJENA, KOREKCIJE POZICIJE, IZLASKA ILI ZAUZIMANJA hedginga (za sada)!! Target je ostao isti, projekcija uspjeha se malo popravila (oko 60%- 65%) zahvaljujuci naglom usponu Marketa ovaj zadnji tjedan!
Eto, imamo DOBRO «PROLAZNO VRIJEME» na nasem trejdu! Pratit cemo ga dalje i izvuci ili PROFIT ili POUKE! NEMA GUBITNIKA!! Pozdrav OptionMaster
Po toj logici cijene bi trebala brze rasti prema gore...ali ocito je da kod opcija ovakav razvoj stvari ne dize cijenu kao kod stockova.Kako stvari stoje sa bid-ask na dionici Pfe? Pretpostavljam ne isto,jer bi cijena jace poskocila.Da li ovo znaci samo da optiontraderi ocekuju porast pfe do strikea 30 do expiracije u junu,dok ih na short strani ima malo jer kao sto si nas naucio "ivo" bi profitirao na padu cijene...tako da ovo generalno znaci da se ocekuje veci porast pfe do exp.Zanimljivo je primjetiti da ovdje promjena odnosa ponuda/potraznja ne utjece na cijenu opcije,kao kod dionica... ili se tu "kuha" jos nekaj?
komentirao Posjetitelj (Neregistriran), 25.5.2005 23:34
...Odnosno hoces reci da ce svi koji sada zele kupiti Pfe "tvoju" opciju nece to moci lako ostvariti,pogotovo po toj cijeni 0.10 pa cak ni po 0.15?
komentirao Felix (Neregistriran), 25.5.2005 23:38
Ne, cijene ne rastu prema "gore", kako pises, kod opcija samo zato sto ima puno vise offera ili bid-ova.. to ima neki mali utjecaj ali kao sto znas najveci uticaj na pomak opcije ima POMAK U DIONICI! U tome i je problem kod trejdanja opcija sto moze postojati ovakav disparity kao gore a da MM i ostali sudionici ne mogu uciniti NISTA bitno glede cijene iako bi se ovakva situacija kod dionica dala ITEKAKO dobro iskoristiti da se pomakne cijena dionice! Ne mislim reci da to nece moci ostvariti jer da hoce kupiti/prodati na Market, to bi im sistem vec omogucio! Sve sto ovakva situacija pokazuje je da je postaojao (u datom danu) znacajno veci broj zainteresiranih za KUPNJU tog strike-a u odnosu na PRODAJU - i to je sve sto mozemo zbiljam sa sigurnoscu zakljuciti.. Ostalo su nagadjanja (to da je iza tih velikih narudzbi neki "veci player" koji nesto sluti, zna ili nagadja, da je to neki veci fond koji hoce izaci iz call-ova ili uci u njih i sl)! To je nacin da se "cita izmedju redova" jer se nema uvida u book (kao MM-eri)!
komentirao OptionMaster, 26.5.2005 20:01
260505
Nas PFE je imao dobar dan i priblizio se granici od 29, ali na zalost na nasoj opciji se to nije uopce odrazilo! NAUCIMO NESTO IZ OVOGA (sto je puno vrijednije nego vrijednost ove pozicije) a to je da SHVATITE POMALO PRAVU PRIRODU OPCIJA GDJE JE STALNO U TOKU UTRKA IZMEDJU POMAKA DIONICE I ISTEKA (EXPIRACIJE) I GDJE (AKO STE POZICIONIRANI OSOBITO Out Of Money) TAJ POMAK MORA DOCI UNUTAR NEKOG VREMENA INACE, KUPCIMA OPCIJE, NE VRIJEDI NISTA STO SE SVE ODVIJA U NJIHOVU KORIST POSTO VRIJEME «ERUDIRA» I UNISTAVA (mi koristimo izraz «guli») OPCIJU KAKO SE PRIBLIZAVA DAN EXPIRACIJE ! Opcija GUBI VREMENSKU KOMPONENTU VRIJEDNOSTI I POZITIVNI POMAK U SMJERU (call ili put) TEK USPJEVA NADOMJESTITI VREMENSKI PAD, PA OPCIJA ODRZAVA VRIJEDNOST ALI NE RASTE, IAKO SE UNDERLINE (DIONICA) POMICE U NJENOM SMJERU, MEDJUTIM NE DOVLJNO BRZO DA BI OSTVARILA RAST (nas PFE Call@30 June se trejda izmedju 0.10 i 0.15 vec mjesec dana iako PFE RASTE)! Kada bi npr, (nekim cudom) PFE iduci tjedan dosao do $30, mi bi mogli izaci iz pozicije jer bi ona dosegla 0.50-0.60 (zbog vremenske komponente)! Ako medjutim PFE dodje do $30 ali 17. Juna (dan expiracije) to nam nece biti dovoljno jer ce opcija (usprkos usponu od $2.5 -$3 od kad smo usli u poziciju) isteci BEZ INTRISTICKE VRIJEDNOSTI (expire worthless) posto nece biti In-The-Money!
270505
dok je nas PFIZER bio U GLAVNIM VIJESTIMA ali na zalost zbog losih stvari jer je navodno prijavljen jedan broj slucajeva SLJEPILA KOD PACIJENATA KOJI SU UZIMALI VIAGRU (PFE lijek za «erectile disfunction» iliti po naski «dizanje»)! Iako su to ljudi odreda sa DIABETESOM (secernom bolesti) koja sama po sebi izaziva sljepilo kod jednog postotka pacijenata i iako ce se to tek ispitati i vidjeti da li su ti slucajevi zaista posljedica koristenja lijeka, Market prvo «puca» pa onda pita tj prodaje na losu vijest odmah za svaki slucaj, a tek kasnije ponovo kupuje ako se pokaze da je sve bila «lazna uzbuna»! Ovo sve je srusilo dionicu PFE oko 50-60 centi koje smo mukom «nakupili» ovaj tjedan, tako da ovo moze biti presudno za nase CALL-ove koji expiriraju 17.-tog Lipnja! IAKO ZALIMO ZBOG PADA MISLIM DA JE BAS DOBRO DA SE OVO DOGODILO IZ EDUKATIVNIH RAZLOGA JER SMO NAUCILI JOS NESTO:
1. Kao sto vidite izlozenost SAMO JEDNOJ STRANI MARKETA (call) nije uvijek dobra bas zbog ovakvih iznenadnih vijesti koje NE MOGU BITI PREDVIDJENE KAD ULAZITE U POZICIJU (osobito 2 mjeseca ranije ili vise)! Koliko su spreadovi izlisni za daytrejdanje opcija, toliko su neophodni za dulje trejdanje osobito kad su opcije skuplje (ove nase nisu bile vrijedne hedga-nja)!
2. U medjuvremenu Market je imao znacajan «RUN» ili USPON koji bi lagano uhvatili bilo kojim OPCIJAMA NA INDEXE (DIA, QQQQ itd)! To ponovo govori u prilog teze da se pocetnici trebaju vise koncentrirati na trejdanje INDEXA jer kod opcija na DIONICE treba pogoditi I DIONICU I SMJER, dok kod Indexa samo smjer! Posebno kada «uhvatimo» ovako volatilni segment sa jakim direkcionom komponentom (uspon od nekoliko stotina pointa).. bilo koji veci index bi pozitivno odrazio ovakav uspon. OVAKO, zbog ove JEDNE JEDINE LOSE VIJESTI U PFE smo ostali «plutati na pucini» i ako Market i nastavi uspon slijedeci tjedan vjerojatno se nece odraziti na nasu poziciju sve dok se «sjena» sa problema na Viagri ne podigne (sto moze trajati predugo za nase opcije)!
100605
Za one kojoi prate nasu malu PFE poziciju sa strane: Nasi callovi na PFE su dozivjeli seriju padova koja ih je «zatukla» i prakticki nas izbacila iz igre jer je pokret od 3 pointa u PFE u jednom tjednu skoro-pa-nemoguc (iako ne 100% nemoguc)! Ipak, i u ovakvoj situaciji mozete pokusati izaci iz pozicije i to tako da date order SELL-ON-LIMIT (koji je naravno najnizih 0.05, ali posto imamo 20 callova to bi jos uvijek iznosilo oko $100 – minus izlaz dakle oko $60) SAMO MORATE PRECIZIRATI ALL-OR-NOTHING da vam se ne bi dogodilo da vam prodaju manju kolicinu od svih 20 callova jer cete onda platiti izlaz vise nego sto vam vrijede call-ovi! Cak i ovako SANSA DA SE PRODAJU TI CALLOVI NIJE VELIKA ali na nasem strike-u jucer se prodalo oko 60 callova a danas oko 51 (to prodavaci callova pokusasvaju jeftino zatvoriti pozicije i izaci da se SLUCAJNO ne bi dogodio neki nagli uspon u PFE iduci tjedan) pa neka mogucnost ipak postoji! Znam da vam $60 ne izgleda puno ali kad odbijete od cijene ulaza, vas gubitak postaje manji a to vam (na duge pruge) moze puno znaciti!
nedjelja, 19.lip.2005
ANALIZA TREJDA: TAKO EXPAJRIRASE FAJZER CALLovi
Kratak opis trejda: Trejd se sastojao iz pozicije u 20 OPCIJA na dionice firme PFIZER (PFE) 20x PFE C@30 Jun otvorenu na 19 April (2005) kad je PFE zatvoren na 27.42. CIJENA ULAZA za KUPNJU 20 CALL-ova za JUNE @30, koji su imali dovoljno vremena (8 tjedana = 40 trejding dana ) bila je 0.10 sto znaci $10 po opciji ili ukupno $200 za 20 call-ova plus troskovi ulaza od $40a. POZICIJA JE EXPIRIRALA OUT OF MONEY u ovaj petak, 17. (Jun) lipanj kada se PFE zatvorio na 28.78 (dakle ispod strike-a CALL opcije na 30) sa UKUPNIM totalnim GUBITKOM OD $240! Iako je pozicija imala “zdrave osnove” tj. predpostavke o kretanju opcenitog Marketa u tom periodu I iako je u “prolaznom vremenu” negdje pri sredini trejda kada smo ponovo “PROVJERILI” kako se trejd krece, izgledalo da sve ide OK I PO PLANU, IPAK JE NA KRAJU OPCIJA ISTEKLA BEZ VRIJEDNOSTI, NAJVISE ZBOG CINJENICE DA U DRUGOJ POLOVINI TREJDA sam PFE NIJE SLIJEDIO NAPREDAK DOW_J jer ako usporedimo malo grafikone vidjeti cemo da je siroki Market imao VELIKI USPON u tom ISTOM PERIODU, pogledajmo za usporedbu kako se kretao DOW_J index, ciji je PFE dio, u periodu od 19 April do 17 Jun, na slici #2! Vidimo da je negdje oko 20 May-a PFE zapoceo znacajniji PAD koji je trajao sve do pocetka Jun-a zbog LOSIH VIJESTI O NEKIM NJIHOVIM LIJEKOVIMA, I ZBOG KOJEG (pada) PFE NIJE ODRAZIO USPON DOW_J INDEXA (iako je njegov sastavni dio)! Takva losa vijest NIJE SE DALA PREDVIDJETI I zbog toga ovaj trejd ne mozemo smatrati NEKOM NASOM VELIKOM POGRESKOM! IPAK DALI BI SE IZVUCI NEKI ZAKLJUCCI I SA TIME U SVEZI NEKE POUKE< KOJE BI MOGLI PRIMJENITI U BUDUCNOSTI:
1.JEDNOSMJERNE ili UNIDIREKCIONALNE POZICIJE (bez zastite suprotne strane ikakvog “hedganja”) NOSE VECI RIZIK OD SPREAD-ova! Ipak u ovom slucaju niti asimetricni spread CALL@30 - PUT@27.5 koji bi u doba ulaza u callove bio logican izbor, ne bi bio dovoljan da “uhvati mali volatility PFE” u ovom periodu (I call I put bi exp. OTM)! Jedini spread koji bi imao neki rezultat bio bi I call I put na istom strike-u bilo 27.5 bilo 30 za oba! U tom slucaju jedna od te 2 opcije bi zavrsila oko 1.5 ITM sto bi bilo jedva dovoljno da donese neku MRSAVU zaradu za UKUPNU POZICIJU jer bi ulaz u takav spread bio kudikamo skuplji od nase CALL pozicije!
- Tags - Predefinirani:
- Tags - Simbol kompanije:
- jaanko's blog
- Login to post comments

Comments
Kaj ono piše gore..Porast
Kaj ono piše gore..Porast pritoka kapitala u dionicu?Ah da:)
ne vidi se
ili kaj?
Vidi se...baš zato kaj je
Vidi se...baš zato kaj je to NAJVAŽNIJI PODATAK!
DA VAM FORMA NE ZASJENI CILJ!
Ma sve to stoji i drago mi je da vam se sve to usjeklo u pamcenje JER htio sam vam zaista docarati skolski primje pracenja duljeg trejda u tom PFE trejdu ALI sad nakon 3 godine HK-a - sad mi VI recite. DA li bi radije bili sudionici OVAKVOG GORNJEG TREJDA kojeg sam vam pomno opisao u DETALJE (ali koji je zavrsio neuspjehom) ili potpuno NE-planiranog i impulsivnog trejda temeljenog na TIPu nekog NADJ, Schaefera, Krejmera ili Fast Moneya, ako se radi o trejdu iz mog neki-dan unosa "Kako kupiti stan u Zagrebu za $3,000?" gdje bi za $3,000 ulozenih povukli $130,000?!
Mislim reci samo slijedece: MORATE PAZITI KAD TREJDATE ZA STVARNI NOVAC DA VAM FORMA NE ZASJENI CILJ!
Kao sto jaanko voli izraz : "NE BUDITE U PRAVU-BUDITE U PLUSU" tako i moj gornji opis SKOLSKE FORME u trejdanju PFE bi se mogao lagano svesti na : "FORMA JE VAZNA ALI ZARADA JE BITNA!".. Meni osobno su (tokom godina trejdanja) dosadili moji VRLO pomno planirani trejdovi (tj. onaj postotak) koji MI nisu donijeli ni pare (a bilo ih je dosta) pa sam odlucio da malo "olabavim" na pomnom planiranju trejdova a malo vise svratim paznju na to sta ljudi koji su BLIZE MARKETU pisu, govore i savjetuju. Moram reci da sam u zadnjih par godina bio uspjesniji nego ikad ranije a to dijelom pripisujem i svom OTVARANJU na polju trazenja trejda. Ljudi kao Pingvin (a ja sam u pocetku bio slican) vjeruju da je odgovor (za uspjesan trejd) UVIJEK U NJIMA SAMIMA i da je potrebna samo dobra i duga mukotrpna edukacija da bi ga uspjeli doseci. To je kao vjerovati da bi vam obrazovanje moglo pomoci da sutra (iz Zagreba) predvidite kakvo ce biti vrijeme iznad New York-a bez da imate izvjestaj odande. Da, mozda cete slucajno pogoditi a mozda necete (na temelju generalizacija kao godisnje doba i sl) ali bez izvjestaja ljudi sa "TERENA" odande , biti ce vam daleko teze. Na kraju ostaje samo jedna moja "izreka" : kad jednom trejdate za "istac" tj za pravi novac (tj novac svoj i svoje obtelji stavljate u rizicni polozaj a time i dio blagostanja svih vas) budite flexibilni i radite sta god je potrebno da bi uspjeli .. sjecate se ? "Mnogi ljudi traze eleganciju a ja samo KAMEN kojim bi dotukao MArket i uopce mi nije bitno da li sam ga nasao na "cesti, "CNBCju ili sam sam ispekao "ciglu" od svog "znanja"! U momentu kada vam TO postane vaznije od ZARADE, popustili ste Egu a to dugorocno nije dobro za trejdere!
Zakljucak (moj) je : PLANIRANJE POMNO - svakako ali NIKAKO zato DA POSTANE CILJ SAMOM SEBI nego da postane JEDNO od vaseg orudja.
Le clerk
To sam ja. janko :)
Ma Pfizer je samo škola, vrlo koristan primjer.
Ma ti OM mene stavljas u takve nedoumice, ja noćima ne spavam radi tebe :)
Kojim putem krenuti, pitam se ja...
Uzeti 6mjesečni tečaj engleskog (što i inače već dugo planiram) pa usavršiti engleski da mogu bolje pratiti CNBC. Ti CNBC daješ veliku važnost, ali ja to nikako ne razumijem zašto. Jer, kako upravo tvrdiš treba dobro organizirati vrijeme (jer ga je malo), treba naučiti dobro filtrirati informacije i parametre (jer ih je JAAAKO puno). Ali onda preporučaš da sjedimo na CNBCu koji prati sve sektore, sve indexe, sve dionice, sve moguće, a vrlo malo opcije. Zar nije to gubitak vremena? Pogotovo sada kad možeš odvajati priloge po tickerima. Ali možda treba čučati i čekati informaciju jer je CNBC najbrži, jer najbrže saznaš neki trač ili neku vijest koja može pomaknut dionicu? Jer jednostavno nema boljeg ni bržeg news ili rumors servisa?
Ili rađe 6 mjeseci uzeti neki tečaj opcija, učiti fundamentalnu analizu (to mi ide), TA (malo teže), sentiment (dosta dobro), pripremati se za vlastiti screening?
Ili se pretplatiti na neki od servisa (ili više njih) i jednostavno igrati (prvo vrijeme papertrade) njihove trejdove, uz malo vlastite analize i filtriranja. Npr. tokom papertrejda probati skužiti koji servisi daju bolje trejdove, ko radi bolji screening? Jer teško da ću ja, a i bilo koji pojedinac ikad, raditi bolji screening od tima profesionalaca...
Možda bolje da nisam nikad zalutao na HK, barem bi bolje spavao :)
Dopuna da bolje spavaš
Možda bi trebao razmotriti i ostale mogućnosti trejdanja Janko?Ako ti je slabost praćenje VIJESTI UŽIVO,možda postoje i alternativni pristupi.Kada sam napisao porast pritoka ili izlaz kapitala mislio sam na idealni scenarij.Kako se vidi gore na karti(PFE) pritok kapitala se manifestirao u rastu cijene dionice,a to je prilično beskoristan podatak,osim možda za određivanje snage trenda.Idealan slučaj nastupa pri razilaženju,odnosno naglom porastu pritoka kapitala uz stagniranje ili pad cijene(slabost trenda),također i obrnuto.Vele da je povećani volumen potvrda trenda,ali je li baš tako?U špicama volumena i cijena dolazi do reversala,a teško je odrediti tajming promatrajući ukupni volumen,koji može biti i suprotnoga predznaka od pokreta cijene.Međutim takve promjene je moguće "uhvatiti" te iskorstiti većinom na vrlo kratkoročnoj razini ako do VEĆE I NAGLE promjene AD% dođe dan dva prije nego se reflektira na promjenu cijene najčešće potpomognutu kakvim katalizatorom(vijestima).Ako ulaz i izlaz kapitala po tajmingu prate pokrete cijene(primjer AD%grafa) ne možemo(stignemo) to iskoristiti.U slučaju DUGOROČNIJEG razilaženja možemo sa velikom sigurnošću pretpostaviti smjer,nerijetko i snagu pomaka,ali nikako ne možemo pogoditi tajming kaj je ključno kod opcija,pogotovo "kratkoročnih".Na dulje staze možemo imati koristi i od dugoročnih reversala,ali moramo biti spremni žrtvovati veći dio vremenske vrijednosti opcije.Također ne vrijedi uzimati u obzir svaki reversal.Ako je AD prilično ispod linije cijene u obzir dolaze samo padovi cijene i fokusiramo se samo na eventualni RANIJI nagliji(VEĆI) pad AD linije.Ako je pak AD iznad linije cijene u obzir dolazi samo porast AD linije i naknadni rast cijene.Također možemo profitirati u manjoj mjeri i sa zakašnjenjem pod uvjetom da je prethodno došlo do jakoga pomaka,a takve dionice je lako pronaći.Jednostavno pogledamo kretanja AD linije nakon pomaka te možemo zaključiti da li će doći do veće korekcije ili ne.
snaga
Znači predlažeš alternativu OMovom CNBC trejdanju?
Otprilike mi je jasno što si htio reći, ali moram naći vremena to malo bolje proučiti. Izgleda vrlo interesantno. Zamolio bi usput Šnjavija, koji se izgleda isto zainteresirao, da proba to malo još pojasniti nama neiskusnijima i slabijima u TA.
snaga
Mislim da kod TA nije bitan samo jedan indikator (kak veli felixs nekad može a i nemora biti). Mađutim ovisno o iskustvu u tome koji indikator se pokazao kao dosta pouzdan kao signal za neku promjenu njega možeš koristiti za to da vidiš da se nekaj ozbiljno događa a onda kreneš malo dublje istražiti i vidjeti da li se taj indikato poklapa sa još nekima i time povečava vjerojatnost promjene trenda (MACD, RSI, DAM, vol, BB, SS, trendlines, support/resistance i dr.) tj. da li dobivaš potvrdu tog "vodečeg" signala. Ja kao prvi signal gledam MACD, RSI i candle stick patterns.
Šnjavi